ورزش

استقلال با یک دردسر بزرگ مقابل استقلال/ تراکتور از جا کنده می‌شود

استقلال با یک دردسر بزرگ مقابل استقلال/ تراکتور از جا کنده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور امروز با برگزاری چهار دیدار به ایستگاه سوم خود می‌رسد. دیدارهایی که همچنان با مشکل جدی عدم استاندارد بودن ورزشگاه‌ها روبروست تا بعضی از بازی‌ها در استان بی طرف برگزار شود.

استقلال خوزستان در حالی میزبان همنام تهرانی خود است که ۲۴ ساعت مانده به شروع این بازی مجوز حضور دو تیم از سوی باشگاه فولاد خوزستان صادر نشد تا کار به وساطت مهدی تاج رئیس فدراسیون برسد.

فولادی‌ها حاضر نبودند ورزشگاه خود را در اختیار همشهری اهوازی قرار دهند اما بالاخره این اتفاق رخ داد تا همنام ها در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف هم بروند. همچنین هوادار نیز میزبان تراکتور تبریزی است که نشان داده می‌تواند با دراگان اسکوچیچ ترسیم رؤیای قهرمانی در لیگ برتر فصل جاری را داشته باشد.

دندان مسلح تراکتور برای عبور از هوادار

هوادار تهران نخستین بازی هفته سوم را از ساعت ۱۹:۱۵ مقابل تراکتور تبریز برگزار می‌کند. هوادار که تنها یک امتیاز از دو بازی قبلی خود گرفته است باید مقابل یکی از مدعیان قهرمانی محک جدی بخورد تا عیار مهدی رحمتی و تیمش که ادعای بودجه بسیار اندک را دارند مقابل یکی از پولدارترین تیم‌های چند سال اخیر فوتبال ایران مشخص شود.

دراگان اسکوچیچ که از زمان حضور در تراکتور توانسته است بازی‌های قابل قبولی را مقابل مس رفسنجان و پرسپولیس انجام دهد سه امتیاز راحت از هوادار می‌خواهد تا از همین ابتدا نشان دهد قرار نیست تراکتور خیلی زود از صدر فاصله بگیرد.

هوادار امیدوار است آرشا شکوری دروازه‌بان جوان تیمش توان رویارویی با تیم قدرتمند تراکتور را داشته باشد تا دروازه اش را مقابل تیمی متشکل از مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی فر، مهدی عبدی، اشترکال و … بسته نگه دارد.

مس ناچار به فرار

مس رفسنجان پس از باخت دو بر صفر در هفته اول مقابل تراکتور تبریز توانست تساوی بدون گل مقابل فولاد خوزستان کسب کند تا یک امتیاز داشته باشد. محرم نویدکیا که از زمان حضور در مس رفسنجان نشان داده است دل خوشی از حضور در رتبه‌های انتهایی جدول ندارد برای خروج هرچه زودتر از منطقه بحران چاره‌ای جز کسب پیروزی مقابل آلومینیوم اراک ندارد.

در سوی دیگر شاگردان مجتبی حسینی در آلومینیوم با دو تساوی از دو بازی قبلی خود دنبال کسب نخستین پیروزی فصل هستند. آنها که مشکل اصلی را در امر گلزنی احساس کردند طالب ریکانی مهاجم فصل گذشته صنعت نفت آبادان را جذب کردند تا شاید بر مشکل گلزنی خود چیره شوند.

استقلال با یک دردسر بزرگ مقابل استقلال/ تراکتور از جا کنده می‌شود

خیبر دنبال ثبات با ذوب آهن

خیبر در لیگ بیست و چهارم توانست آرزوی تاریخی خرم آباد را برای داشتن نماینده در لیگ برتر ایران برآورده کند. این تیم با رضا مهاجری در هفته اول هم توانست هوادار را شکست دهد تا نشان دهد انگیزه زیادی برای ماندگاری در بالاترین سطح رقابت فوتبال باشگاهی کشور دارد.

این تیم در بازی دوم مقابل سپاهان اصفهان نیز خوب ظاهر شد اما چربش تجربه زردپوشان نتیجه را تغییر داد تا آنها برد را با باخت عوض کنند. حالا خرم آبادی‌ها در ورزشگاه تختی قرار است میزبان ذوب اهن اصفهان شوند. محمد ربیعی که حالا صاحب تجربه در عرصه مربیگری شده است به خوبی می‌داند خیبر کوه انگیزه برای پیروزی خانگی است و باید تمام تلاش خود را برای گرفتن امتیاز از میزبان لرستانی به کار ببندد.

همنام‌ها با میزبانی پرحاشیه فولاد

استقلال خوزستان به دلیل عدم آماده بودن ورزشگاه اختصاصی خود سراغ استادیوم فولاد رفت تا اینگونه در شهر خود میزبانی از استقلال تهران را انجام دهد. با این حال فولادی‌ها به دلیل آنچه مشکلات فیزیکی و مصاحبه‌های عجیب طالقانی رئیس هیأت فوتبال استان خوزستان و جواد نکونام سرمربی استقلال عنوان کردند قصد ممانعت از برگزاری این دیدار را داشتند اما ورود مهدی تاج باعث شد تا این بازی بالاخره برگزار شود اما همچنان بحث بلیت فروشی در عجیب‌ترین اتفاق تنها نیم ساعت قبل از شروع مسابقه قرار است انجام شود.

همچنین با توجه به اینکه جایگاه نصب دوربین‌های VAR در ورزشگاه فولاد آره نا آماده نبود قرار نیست این بازی با VAR برگزار شود تا جواد نکونام پس از شوک عدم استفاده از بلانکو مهاجم آرژانتینی خود با نبود سیستم داور ویدئویی نیز مواجه شود.

استقلال که ۴ امتیاز از دو دیدار ابتدای فصل کسب کرده است در دومین فصل حضور جواد نکونام روی صندلی سرمربیگری چیزی جز قهرمانی نمی‌خواهد. از این رو باید دید آیا این تیم مقابل همنام خوزستانی خود به پیروزی می‌رسد تا با هفت امتیاز خط و نشان جدی برای رقیبانی همچون سپاهان و تراکتور و پرسپولیس بکشد یا آنها خیلی زود با بحران از دست دادن امتیاز روبرو خواهند شد.

برنامه بازی‌های امروز لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه هشتم شهریورماه ۱۴۰۳

* هوادار – تراکتور تبریز؛ ساعت ۱۹:۱۵
* مس رفسنجان – الومینیوم اراک؛ ساعت ۱۹:۱۵
* خیبر خرم آباد – ذوب اهن اصفهان؛ ساعت ۱۹:۳۰
* استقلال خوزستان – استقلال تهران؛ ساعت ۲۰:۳۰

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا